Тунельна металева опалубка - призначена для бетонування стін і перекриттів будівлі за один відлив, що зменшує кількість робочих швів, прискорює виробництво робіт і забезпечує найвищу точність розмірів і найкращу якість поверхні, істотно підвищуючи монолітність, цілісність і надійність конструкції. Тунельна опалубка – це швидкісний спосіб будівництва. Тунельні опалубні системи вирішують заміну будівництва будинків із деталей ККД, на моноліт. При цьому швидкість будівництва робіт залишається на колишньому рівні, за умови скорочення трудовитрат і зменшення вартості робіт на 35%. Тунельна опалубка на сьогоднішній день є найближчим вирішенням проблеми будівництва серійного типового житла.
Модульний тунель складається з базових щитів:
- вертикальних, розміром 625, 900, 1250, 2800 мм;
- стельових, довжиною 625, 1250, 2500 мм; шириною ½ ширини перекриття;
- торцевих щитів, шириною 1250, 1550 мм; висотою, що дорівнює висоті стіни;
- коліс з домкратами, що регулюють висоту установки тунелю;
- ламаються укосів з контргайкою.
Модульність тунелю дає можливість використання вставок - вкладишів, що встановлюються в стельові, вертикальні та торцеві щити, що дозволяє збільшити діапазон розмірів за шириною та висотою за наявності мінімального комплекту опалубки.
Окремі тунелі можуть з'єднуватися разом один елемент довжиною від 3,75 м до 12 м.
Вертикальні, стельові та торцеві щити – вставки складаються з металевого листа товщиною 4 мм, посиленого елементами жорсткості.
З'єднання вертикальних щитів між собою виконується за допомогою стяжних болтів і спеціальних деталей (шпонок), якими досягається вирівнювання кромки палуб на щитах, що з'єднуються.
Особлива конструкція підкосу дозволяє швидко фіксувати прямий кут між вертикальними та стельовими щитами тунелю при монтажі, що суттєво знижує трудомісткість виконання робіт.
Унікальна конструкція Г-подібного напівтунелю дозволяє змінювати його за висотою, довжиною та шириною, що дозволяє використовувати один комплект опалубки на різних об'єктах.
Тунельна металева опалубка забезпечує свою оборотність 800-1000 циклів без ремонту. Витрати на придбання комплекту тунельної системи опалубки компенсуються вже після 200 циклів. Металева опалубка не вимагає додаткових витрат на регулярну заміну листів, що формують, як у випадку з фанерною опалубкою. Розмірна точність всіх елементів одержуваної бетонної поверхні не вимагають ніякої доробки, що істотно скорочує обсяг оздоблювальних робіт.
Тунельна металева опалубка може експлуатуватися цілий рік, у тому числі й у зимовий час при температурах до -25°C, завдяки можливості прогрівати металеві тунелі до 65°C тепловими гарматами, що встановлюються всередині тунелів, закритих з торців теплозахисними шторками. Замкнений контур тунелів дозволяє організувати внутрішній прогрів конструкцій стін, що бетонуються, і перекриттів з мінімальними тепловтратами і прискоренням необхідного набору міцності бетону. Обігрівачі, що працюють на дизельному паливі для прогрівання бетону, значно скорочують витрату електроенергії та покращують якість структури бетону.
Додаткові переваги тунельної опалубки надає те, що більшість проектів по зведенню будівель у центральній частині міста не дозволяє використовувати великі будівельні майданчики, характерні для панельного будівництва.
Реалізація подібних проектів можлива лише за умови використання технології будівництва із застосуванням тунельної опалубки.
Крім того, технологія тунельних опалубних систем дозволяє зводити монолітні будівлі, що відрізняються рівномірним розподілом навантаження по всьому периметру, що дуже істотно для сейсмічно активних районів. А заливання стін та елементів перекриттів одночасно з проведенням електромонтажних робіт суттєво зменшує кошторисну вартість проектів та терміни виконання робіт.